loading...
مرجع کنسول های بازی
علیرضا سعیدی بازدید : 147 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

بررسی تخصصی پلی‌استیشن ۴

 

تراز: در نمایشگاه E۳ در لس آنجلس، PS۴ بالاخره خود را با قیمت ۳۹۹ دلار که ۱۰۰ دلار از Xbox One شرکت مایکروسافت ارزان تر است نشان داد

به گزارش تراز به نقل از باشگاه خبرنگاران، PlayStation ۴ در واقع در فوریه در مراسمی در نیویورک پرده برداری شد. درحالی که اطلاعات زیادی درباره ی امکانات و استراتژی های شرکت وجود داشت، خود سیستم در پرده ای از ابهام قرار داشت. مانند دسته ی بازی جدید آن!

 

Sony اشتباه گذشته ی خود را تکرار نکرده است. در نمایشگاه E۳ در لس آنجلس، PS۴ بالاخره خود را نشان داد. با قیمت ۳۹۹ دلار که ۱۰۰ دلار از Xbox One شرکت مایکروسافت ارزان تر است.

اطلاعاتی که از آن منتشر شده نشان می دهد که این دستگاه تنها یک PS۲ پیشرفته نیست. بلکه شباهت بیشتری به Xbox One بزرگ تر دارد.

دسته های بازی:

در نگاه اول، تشخیص تفاوت آشکار بین DualShock ۴ در PS۴ با DualShock ۳ در PS۳ وجود دارد. اگر زمان کافی برای بازی با PS۳ گذرانده باشید کم کم تفاوت ها آشکار می شود.

دکمه های ماشه ای (Trigger buttons) نسبت به نسخه ی قبلی پیشرفت داشته اند اما در واقع به خاطر صاف و بزرگتر بودن احساسی واقعی مانند Xbox One را القا نمی کنند و Shoulder Button ها نرم تر و راحت تر از دکمه های Xbox One یا PS۳ هستند.



D-pad نیز در مقایسه با دقت D-pad در Xbox One نا امید کننده بود. من که نمی توانم پیروز شدن در یک بازی مبارزه ای را با آن متصور شوم. کمبود عکس العمل های لمسی هنگام تغییر جهت کمی مشکل ساز می شود.

دسته ی بازی همانند نسخه های قبلی سبک است و سطح آن در دکمه ها و پشت آن دارای ناهمواری بیشتری است. صفحه ی لمسی آن نیز صاف و کمی شیاردار است.

دستگیره های آنالوگ عکس العمل قابل قبولی دارند. اگر چه سطع آن ها کمی باعث حواس پرتی می شود. خود سیستم شبیه هیچ کدام از کنسول های بازی نیست. البته رنگ سیاه و شکل مربعی آن شبیه بیشتر کنسول هاست اما طراحی آن به گونه ای است که آن را از دیگر کنسول ها متمایز می کند.

طراحی:

شکل متوازی الاضلاعی زاویه دار آن کمی شبیه به PlayStation های گذشته و بیشتر به PlayStation ۲ است. طراحی جذابی دارد اما کمی قوطی مانند است و اندازه ی آن با Xbox One متفاوت است. قیافه ی مکعبی آن منظره ی خوبی در کنار تلوزیونتان ایجائ خواهد کرد و جسمی مزاحم محسوب نخواهد شد.

 

بازی های مصرف شده

Xbox One با قوانین نسبتا طاقت فرسای خود درباره ی حقوق معنوی مدیریتی دیجیتال خود باعث جنجال شده است. کنسول مایکروسافت نیاز به اتصال روزانه به اینترنت و شناسایی حساب دارد; حتی برای بازی های تک نفره ی خود. بازی های روی دیسک، مانند بازی های کامپیوتر (و احتمالا با کد های یک بار مصرف) روی هارد دیسک Xbox One نصب می شوند. فروش و اجاره ی بازی ها توسط شرکت ها محدود می شوند. در مجموع، ناظران بر این عقیده اند که این قوانین باعث از بین رفتن فروش بازی های دست دوم خواهد شد.

قوانین سونی برای PS۴ در نگاه اول بسیار مرسوم و معمولی تر به نظر می رسند. PS۴ از بازی های مصرف شده پشتیبانی خواهد کرد و درخواست شناسایی آنلاین حساب را نخواهد داشت. البته سونی بیشتر این قوانین را به شرکت های منتشر کننده واگذار خواهد کرد تا قوانین خود را اعمال کنند.

PlayStation Plus و PS۴

PS۴ سرویس های Vita و PS۳ را بدون هزینه ی ثبت نام اضافی پشتیبانی خواهد کرد. برخلاف PS۳، یک ثبت نام اضافی برای بازی های چند نفره ی آنلاین مورد نیاز خواهد بود. البته برای دسترسی به سرورهایی مانند Netflix و مانند آن به آن ثبت نام نیازی نخواهید داشت. ولی برای دسترسی به تقریبا همه چیز(!) در Xbox one و Xbox ۳۶۰ به یک Microsoft’s Xbox Live Gold Subscription نیاز دارید.

PS۴ سرویس مجموعه بازی های سریع خود را خواهد داشت. Drive Club PS Plus Edition اولین بازی رایگان هنگام راه اندازی خواهد بود. همچنین یک بازی رایگان در هر ماه قابل دسترسی خواهد بود.

سونی در مورد پیشنهادات رایگان خود در هر ماه برای کاربران Plus خود با ذکاوت عمل نموده است. همچنان که مایکروسافت همین کار را برای کاربران Xbox ۳۶۰ برای ثبت نام کنندگان به Xbox Live Gold انجام داد.

 

محتوای ویدیویی و سرویس ها

صحبت های سونی در مورد PS۴ در E۳ حاکی از تلاش های سونی برای حضورش در زمینه ی متحوای ویدیویی در کنسول ها همانند کر های مایکروسافت در Xbox One می باشد. سونی قدرت استادیو ی خود و راه اندازی احتمالی ویدیو های انحصاری PS۴ را تبلیغ کرده است اما ماهیت آن ها هنوز کاملا مشخص نشده است.

سرویس های ویدیویی مانند Video Unlimited، Redbox و Flixster بعضی از این سرویس ها هستند که احتمالا در PS۳ نیز ارائه شوند.

چالش بزرگ در ارائه کردن این محتوا ها برای تبلیغ کنسول ها این است که آیا کنسول های بازی می توانند نقش شبکه های ویدیویی را نیز ارائه کنند یا نه. ظاهرا مایکروسافت و سونی در این جهت حرکت می کنند که یک ریسک می باشد.

 

فناوری ابری Gaikai

تکنولوژی ابری Gaikai که سال گذشته توسط سونی ارائه شد، در فوریه به عنوان یک شیوه ی موقتی برای بازی کردن بازی های مدت دار قبل از خرید اعلام شد که با تکنولوژی streaming-game کار خواهد کرد. سپس دیوید پری، مدیرعامل شرکت Gaikai اعلام کرد که پتانسیلی که این سرویس ابری در مورد ارائه ی سرویس های مختلف دارد باعث احیای مجدد تجربه ی PlayStation خواهد شد.

این سرویس همچنین برای تقویت احساسات و تجربه های کاربران در استفاده ازPS۴ استفاده خواهد شد و امکان به اشتراک گذاری نتایج بازیهایتان را با دوستانتان با ساده ترین روش در اختیارتان خواهد گذاشت.

این اولین بار است که یک کنسول بازی خانگی وارد این حوزه می شود. البته هم اکنون کاربران رایانه های شخصی از این امکانات استفاده می کنند. تکنولوژی به اشتراک گذاری با Facebook و Ustream نیز سازگاری خواهد داشت. اگرچه سونی اعلام کرده است که این سرویس در ۲۰۱۴ راه اندازی می شود.

این سرویس ابتدا در ایالات متحده ی آمریکا راه اندازی شده و فقط محدود به PS۴ نخواهد شد، بلکه PS۳ و Vita نیز از این فناوری بهره خواهند برد.

 

بازی های جدید:

همان طور که انتظار می رفت، سونی مجموعه ای از بازی هارا در E۳ به نمایش گذاشت. (( The Order, Killzone و Shadow Fall and Infamous و Second Son and The Dark Sorceror )) از این جمله اند. برخی از این باضی ها در همایش قبلی سونی در فوریه رونمایی شدند. درک این که این بازی ها چه چیزی می توانند به کاربر ارائه کنند که PS۳ نمی توانست کمی دشوار است. البته بیشتر اکثرا بازی ها زیبا به نظر می رسند.

سونی پشتیبانی همه جانبه از شرکت های تولید کننده و ارائه دهنده ی خدمات را متعهد شده است و مراحل بسیار آسانی برای تولید کننده ها برای انتشار بازی وجود دارد.

 

سخت افزار:

PS۴ همان طور که انتظار می رفت بسیار شگفت انگیز ظاهر شده است:

An eight-core X۸۶ AMD Jaguar CPU

۱.۸۴-teraflop AMD Radeon graphics engine (with "۱۸ compute units")

۸GB of GDDR۵ memory

۵۰۰GB hard drive

Blu-ray drive

Three USB ۳.۰ ports

۸۰۲.۱۱ b/g/n Wi-Fi

Ethernet, HDMI, Bluetooth ۲.۱, optical audio and analog AV out

PS۴ همانند Xbox One از یک هارد ۵۰۰ گیگابایتی برای ذخیره ی داده ها استفاده خواهد کرد. مشخصات آن مانند یک کامپیوتر شخصی مدرن مجهز با پردازنده های AMD می باشد (یا این گونه به نظر می رسد.) این ها مشخصات یک کامپیوتر عالی نیست ولی حد اقل از تمامی کنسول های فعلی موجود در بازار بالاتر می باشد. فقط با توجه به سخت افزار های موجوک کنونی پیشرفته به نظر نمی رسد. درست مانند PS۳در زمان خود.

سرعت پاسخگویی باعث کاهش لگ زدن هنگام اجرا می شود که این یکی از قول هایی بود که سونی به کاربران داده بود.(برخلاف Wii U که در اجرا تاخیر داشت.)PS۴ قابلیت دانلود پر سرعت در پس زمینه را هنگام بازی خواهد داشت و حتی سونی مدعی شده است که بازی های درحال دانلود نیز میتوانند هم زمان اجرا شوند.

PS۴ دارای یک درایو Blue-ray خواهد بود که قابلیت اجرای DVD را نیز خواهد داشت. همچنین سه درگاه USB ۳.۰، ۸۰۲.۱۱ b/g/n Wi-Fi، Ethernet، Bluetooth ۲.۱، HDMI، Analog AV-out و optical digital audio output.

بازی های PS۳ نیز طبق گفته ی سونی با همان روش قابل بازی در PS۴ خواهند بود.

 

DualShock ۴ و PS Eye جدید: لمس و حرکت:

کنترل گر جدید DualShock ۴ یکی از معدود بخش های این دستگاه است که تصویر کاملی از آن در اختیار می باشد.بر اساس اطلاعات موجود، این دسته شبیه ادغامی از PlayStation DualShock با کمی فلسفه ی طراحی Vita و Move می باشد. دسته دارای ویبره و صدای قوی تر، یک Touch Pad، یک دکمه ی اشتراک گذاری، یک جک استاندارد هدفون/میکروفون که هدفون های استاندارد را ساپورت می کند و یمه نوار نورانی که آن را شبیه به سه سر پیوند داده شده از دسته ی Move می کند. صفحه ی لمسی دوانگشتی همراه با کلیک، درست در وسط کنترل گر جاسازی شده است که چهره ای شبیه به PS Vitaبه آن داده است. این کنترل گر همچنین دارای یه پورت Micro-USB، Bluetooth ۲.۱ و ژیروسکوپ و سرعت سنج Sixaxis می باشد.

PlayStation ۴ Eye نیز از نو طراحی شده است. به جای یک لنز شبیه وب کم، نوار جدید شبیه Kinect دوربین های استریو دارد. البته این وسیله یک وسیله ی جانبی می باشد و برای تهیه ی آن باید پول بیشتری بپردازید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام من علیرضا سعیدی مدیر وبسایت کنسول های بازی هستم امیدوارم این مطالب مورد رضایت شما قرار گیرد . باتشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    xbox one یا play stion 4 ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 15
  • بازدید کلی : 994
  • کدهای اختصاصی